Overslaan en naar de inhoud gaan

De markt als nieuwe God?

In een interview in Intermediair (20 april 2007) met Joep Dohmen, wordt door deze laatstgenoemde universitair docent filosofie en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een in Intermediair (20 april 2007) met Joep Dohmen, wordt door deze laatstgenoemde universitair docent filosofie en humanisme een interessant licht geworpen op het fenomeen markt. Dit naar aanleiding van zijn nieuwe boek, getiteld . Dohmen hekelt hier de toenemende mate van vermarkting van de samenleving. De vraag naar zingeving van het leven wordt eigenlijk niet meer beantwoord. Alleen de markt blijkt er volgens hem alleen nog brood in te zien. Waardevolle zaken blijken tot product omgesmeed te worden en er wordt een prijskaartje aan gehangen. Uiteenlopende zaken zijn te koop van vrije tijd tot seksualiteit, rust en met name geluk lijkt te koop. Als je dit allemaal kunt kopen, dat lijkt je leven oké!

related partner content for mobile comes here

Interessante materie om eens bij stil te staan op dit platform en tijd te vragen voor reflectie. Welke bijdrage lever ik? Verkopen we werkelijk geluk of blijft het toch maar steken bij bijdragen aan succes en erkenning van mensen, daar waar de kwaliteit van leven meer is dan een product? Tijd voor bezinning?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in