Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi en Coca-Cola verliezen millennials

De Pepsi-drinker is ouder dan de Coke-drinker.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bij zowel Pepsi als Coca-Cola zijn jongeren ondervertegenwoordigd onder de consumenten, dit blijkt uit data van onderzoeksbureau

related partner content for mobile comes here

De groep 35-44-jarigen is het grootst bij Coca-Cola (de gemiddelde leeftijd is 47), bij Pepsi is dat 65+ (de gemiddelde Pepsi-drinker is 52). Bij beide merken zijn de 18-24-jarigen ondervertegenwoordigd.

Bezig met hun gezondheid

Connexity geeft aan dat jongeren meer bezig zijn met hun gezondheid en vaker frisdranken laten staan.

Zowel Coca-Cola als Pepsi hebben hun aanbod uitgebreid met andere producten dan frisdranken. Zo introduceerden ze kleinere verpakkingen om jongeren die minder frisdrank drinken, te bereiken.

Diploma

Andere gegevens die het bureau naar boven haalde, is dat Coke-drinkers over het algemeen hoger zijn opgeleid, Pepsi-drinkers hebben vaker alleen een diploma van de middelbare school. Zij hebben ook vaker dan Coca-Cola-drinkers een lager inkomen.

Pepsi-drinkers zijn 16 procent meer waarschijnlijk zelfbenoemde ‘tv-verslaafden’, voor Coke-drinkers geldt dat voor 12 procent.

De politieke voorkeur van de Coca-Cola- en Pepsi-drinkers verschillen ook aanzienlijk, zo ontdekte Connexity. De Pepsi-drinker is over het algemeen minder conservatief dan de Pepsi-liefhebber.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in