Overslaan en naar de inhoud gaan

'Digitale installaties zijn de perfecte marketingtool'

Monk Timo Stevens over de kansen en mogelijkheden van experiental.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Timo Stevens (35) is head of experiential Bij MediaMonks. Hij was voor zijn overstap werkzaam als account director bij This Page & Magic Bullit.

related partner content for mobile comes here

Waarom gekozen voor MediaMonks?

&;MediaMonks heeft altijd voorop gelopen als het gaat om het combineren van digitaal en fysieke interactie. Producties zoals , en zijn hier mooie voorbeelden van. Nu krijg ik de kans om, op wereldwijde schaal, met de nieuwste en tofste technieken op het gebied van digitale installaties te werken. Om vervolgens deze internationale kennis toe te passen op de Nederlandse markt.&;

Hoe kwam het eerste contact met MediaMonks eigenlijk tot stand?

&;Dit kwam door een inspirerend gesprek dat ik had met Edwin Scholte. Wij hebben eerder ruim 2,5 jaar samengewerkt bij Magic Bullet, waarbij wij diverse interactieve installaties hebben gebouwd. Toen Edwin mij vertelde over de innovatieve producties waaraan hij bij MediaMonks werkte, was mijn interesse snel gewekt. Na het eerste gesprek met Victor Knaap werd vrij snel duidelijk dat ik samen met Edwin de mogelijkheid kreeg om grensverleggende digitale installaties te produceren.&;

Wat sprak jou het meest aan in de functie- en profielomschrijving?

&;Bij MediaMonks werd mij de kans geboden om me volledig te richten op experiential projecten. Naast het uitbouwen van de propositie  is het ook inspirerend om onderdeel te mogen zijn van zo’n ervaren team. Mediamonks heeft inmiddels 10 kantoren verspreid over de hele wereld, en deze internationale allure sprak mij aan.&;

Heb je een gouden sollicitatietip?

&;Ik denk dat het belangrijk is om je LinkedIn profiel up-to-date te hebben en je netwerk te onderhouden. Vanaf dat ik werkzaam ben in de bureauwereld ben ik altijd via LinkedIn met een nieuwe werkgever in contact gekomen, zonder dat ik een sollicitatiebrief heb gestuurd. Er wordt tegenwoordig veel via-via geregeld.&;

Welke doelen heb je jezelf gesteld in deze nieuwe functie?

&;Het verder uitbouwen van de de propositie Experiential is een belangrijk doel. Niet alleen groei realiseren in het aantal projecten en awards maar daarbij is het uitbreiden van het team hierbij ook belangrijk. Op dit moment bestaat ons global team uit ongeveer 50 Monks, het zou mooi zijn als we hier in 2017 een stevige groei in kunnen realiseren.&;

Wat is het nieuwste op het gebied van experiential?

&;Voor mij zijn digitale installaties de perfecte marketingtool om fysieke interactie tussen brands en de consument te realiseren tijdens evenementen, maar ook in musea en retail. Bij experiential projecten gaat het vaak om fysieke interactieve installaties, wat tegenwoordig ook wel 4D wordt genoemd. is misschien wel onze meest spannende 4D-installatie van de afgelopen tijd. The Impossible Quest bevat naast de zogenaamde ‘VR experience’ een ‘VR painting tool’. Met deze tool kunnen gebruikers zelf de, voor deze virtuele wereld, essentiële elementen creëren. Deze creaties worden onmiddellijk opgenomen in de VR-omgeving waardoor de gebruiker deze elementen terugziet in de ervaring.

Door gebruik te maken van wind, vibraties en bewegingen in de stoel, werd een zo volledig en realistische 4D rijervaring gesimuleerd.&;

Wat zie jij als een uitdaging in je nieuwe baan?

&;Experiential is nog niet bij iedereen bekend. Ik heb het gevoel dat het nog wordt gezien als een complex middel om in te zetten, vaak is niet duidelijk wat er mee bereikt kan worden. Terwijl het juist een effectief middel kan zijn om in te zetten bij product releases en awareness campaigns. Zo blijkt uit recent onderzoek, dat 87% van de ondervraagden vindt dat een live event of demonstratie van een product effectiever is dan een TV commercial. Ik zie het als een kans in mijn nieuwe rol om experiential toegankelijker te maken en de mogelijkheden met onze klanten te verkennen.&;

Heb je een voorbeeld, een inspiratiebron, een held?

&;Ik haal erg veel inspiratie uit het brainstormen en sparren met collega’s over de soms wat creatieve (lees: vreemde) briefings. Het leuke is dat door de nieuwe technieken er steeds meer mogelijkheden zijn om de creatieve ideeën van bureaus toch te kunnen realiseren. Hierdoor kunnen er te gekke innovative producties geproduceerd worden. Er zijn ook veel blogs met nieuwe technieken en mogelijkheden die ik lees en ik doe veel research en bezoek veel leveranciers.&;

Wat doe je over tien jaar denk je?

&;We kunnen echt heel veel met ons experiential team realiseren, helaas is het nog niet gelukt om een glazen bol te bouwen...&;

En tenslotte: Hoe ontsnap jij aan de stress van een drukke werkdag?

Er zijn natuurlijk altijd hectische en stressvolle periodes, maar het is niet zo dat wij iedere dag onder hoge druk staan. Wel is het zo dat in de hectiek van de dag er onderling veel wordt gelachen.

Ik merk dat ik daardoor ook ontsnap aan de drukte, lachen helpt ontspannen!

Daarnaast denk ik dat sporten een belangrijk onderdeel om te kunnen ontstressen. Iets wat ik ook doe als ik voor het werk in het buitenland ben.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in