
De actie van KPN volgt op de stappen van adsl-aanbieder Eweka. Net als Eweka vindt KPN dat de deze maand gestarte reclamecampagne van Multikabel misleidend is, schrijft Webwereld. De term adsl is niet bedoeld voor kabelinternet, vindt KPN.
Multikabel adverteert sinds kort met 'adsl via de kabel'. De kabelaar uit Alkmaar meent dat het begrip adsl beter verkoopt dan de term kabel. Eweka en KPN eisen nu dat Multikabel onmiddellijk stopt met zijn spotjes. Maar Multikabel weigert daaraan gehoor te geven, zegt Nico Rijkhoff van Multikabel tegen WebWereld. ‘Voor onze klanten is adsl een synoniem voor snel internet. Wij voorzien met deze campagne in een behoefte: klanten vragen om adsl.’ KPN zegt zich nog op verdere stappen te beraden. Hierbij kan gedacht worden aan een kort geding.
Er is nog meer protest (uit eigen hoek), want de Coax (de belangenvereniging voor kabelinternetters) spreekt van misleiding. De vereniging heeft inmiddels een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee