Online reclame overtreft print in VS
Dat blijkt uit het jaarlijkse rapport van Outsell over adverteren en marketing. Al eerder werd verwacht dat online print in bestedingen zou overtreffen. Dit jaar is het zover. In totaal zal er 368 miljard dollar (bijna 274 miljard euro) gespendeerd aan reclame. 32,5 Pct gaat naar online advertenties en print blijft steken op 30,3 pct.
Bestedingen aan digitale media betekent e-mail reclame, video advertising, display ads en search marketing. Bij print is het verrassend dat bestedingen in tijdschriften wel gaan stijgen: +1,9 pct.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuOutsell-topman Chuck Richard verwacht verdere groei van online bestedingen die ten koste gaat van de traditionele media. Mobile marketing blijft achter, zegt Richard. Volgens hem is mobiel adverteren nog niet effectief genoeg in vergelijking met andere media en levert het nog te weinig op.
De cijfers zijn afkomstig van 1.008 Amerikaanse adverteerders in december 2009.
Bron: Forbes via Villamedia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid