Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclame overtreft print in VS

Amerikaanse adverteerders besteden dit jaar voor het eerst meer aan online reclame dan in printmedia.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het jaarlijkse rapport van Outsell over adverteren en marketing. Al eerder werd verwacht dat online print in bestedingen zou overtreffen. Dit jaar is het zover. In totaal zal er 368 miljard dollar (bijna 274 miljard euro) gespendeerd aan reclame. 32,5 Pct gaat naar online advertenties en print blijft steken op 30,3 pct.

related partner content for mobile comes here

Bestedingen aan digitale media betekent e-mail reclame, video advertising, display ads en search marketing. Bij print is het verrassend dat bestedingen in tijdschriften wel gaan stijgen: +1,9 pct.

Outsell-topman Chuck Richard verwacht verdere groei van online bestedingen die ten koste gaat van de traditionele media. Mobile marketing blijft achter, zegt Richard. Volgens hem is mobiel adverteren nog niet effectief genoeg in vergelijking met andere media en levert het nog te weinig op.

De cijfers zijn afkomstig van 1.008 Amerikaanse adverteerders in december 2009.

Bron: Forbes via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in