Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameholdings zien einde recessie

De reclamemarkt heeft het dieptepunt van de recessie achter de rug, meldt reclameholding WPP. Ook Omnicom is positief.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern liet vrijdag weten dat zijn omzet dit jaar gelijk zal zijn aan die van 2009. De omzet van WPP exclusief overnames en wisselkoersverschillen daalde vorig jaar met ruim 8 pct doordat klanten vanwege de economische recessie de budgetten terugdraaiden. In de tweede helft van vorig jaar was er al verbetering zichtbaar, aldus het bedrijf.
WPP verwacht voor dit jaar vooral veel van de opkomende economieën en van de verkoop van online reclame. Ook de Winterspelen in Vancouver en het WK voetbal in Zuid-Afrika leveren een positieve bijdrage aan het herstel van de markt.
De totale omzet van WPP bedroeg 8,7 miljard pond sterling (9,6 miljard euro). Dankzij kostenbesparingen wist het bedrijf de daling van de winst voor belastingen te beperken tot 0,3 pct tot 437,7 miljoen pond (484 miljoen euro).

related partner content for mobile comes here

Omnicom
Een andere reclameholding, Omnicom, zag zijn omzet vorig jaar met 12 pct dalen naar 8,6 miljard euro. De winst nam met 21 pct af tot 582 miljoen euro. Het was wel beter dan analisten hadden verwacht. Omnicom is ook positief over dit jaar en verwacht dat er na de zomer weer groei is. Ook Interpublic en Publicis, maakten onlangs dalende omzet- en winstcijfers bekend voor 2009, maar zijn over dit jaar.
Groei moet vooral komen van nieuwe markten. Publicis meldde eind februari dat zijn cijfers sinds de zomer van 2009 verbeteren en dat dat vooral komt door snelle groei in opkomende markten. WPP ziet groei in Brazilië, Rusland, India en China, maar ook in kleinere landen in Azië en Latijns-Amerika. Verder verrwachten de holdings groei uit nieuwe media.
Bron: ANP/NRC Handelsblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in