Overslaan en naar de inhoud gaan

Opta gaat harder straffen

Telecomtoezichthouder Opta gaat zware overtredingen harder bestraffen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook kunnen bedrijven die herhaaldelijk in de fout gaan, rekenen op forse boetes, zegt Opta-voorzitter Chris Fonteijn. Hij maakte donderdag de speerpunten voor 2010 bekend. Nu krijgen bedrijven die voor een tweede keer de fout in gaan al een iets zwaardere boete. De Opta wil de boete standaard verdubbelen.

related partner content for mobile comes here

De zwaardere maatregelen moeten een afschrikkende werking hebben. Het doel van Opta is om bedrijven ervan te doordringen dat het vanzelfsprekend is de regels na te leven.

Een woordvoerster van Opta noemt als voorbeeld KPN. Het concern ging al vaker de fout in met het aanbieden van ongeoorloofde kortingen aan zakelijke klanten. Als het bedrijf in de toekomst deze fout nog eens begaat, staat daar een zwaardere boete tegenover. De Opta heeft ook verspreiders van spammails op het oog. Als de toezichthouder zo'n overtreder na een eerste boete nog eens in de kraag vat, kan deze een straf verwachten die tweemaal zo hoog is als normaal.

Dit jaar kijkt Opta ook nadrukkelijk naar innovatie. Zo wil de toezichthouder de aanleg van supersnelle breedbandnetwerken bevorderen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in