(Onderzoek) Reis boeken via mobile device wordt mainstream
Consumenten kopen hun vakanties steeds vaker via een tablet. Zo komt naar voren in het Travel Report van marketingperformancebedrijf Criteo.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Nederlandse consumenten zijn hier wereldwijd bijna koploper: 16 procent van de consumenten boekt hun reizen via de tablet. Alleen in Denemarken doen ze dat meer: 17 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Daarnaast is het aantal boekingen via mobile devices wereldwijd met 11procent gestegen in het afgelopen jaar (van 12 procent in Q2 2014 naar 23 procent in Q2 van 2015).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn Nederland zijn in juni 2015 22 procent van alle online boekingen gedaan op mobile devices.
Overige bevindingen:
- Boekingen via smartphones en tablets stijgen gedurende het weekend, van 20 procent gedurende week, naar 26 procent in het weekend.
- Wereldwijd worden boekingen meer op smartphones gedaan, dichter bij de check-in datum (met 13 procent van de hotelboekingen die via de smartphone worden gemaakt zeven dagen voor check-in, vergeleken met 47 procent op de dag van check-in).
- Online reisorganisatiess zijn beter met het omarmen van mobile in hun strategie, waar 21 procent van de boekingen bij deze bedrijven op de smartphone gebeurd, is dat maar het geval bij 7 procent van de boekingen bij leveranciers (zoals hotels).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid