Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet online bestellingen: plus 9 procent

Ondanks de recessie stijgen de online consumentenbestedingen in 2012 met 9 procent naar een jaaromzet van 9,8 miljard.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2012-2, het halfjaarlijkse, door PostNL gesponsorde, onderzoek naar online consumentenbestedingen van Blauw Research. De omzet is vergeleken met die van 2011.

related partner content for mobile comes here

Het aantal online bestellingen groeit met 13 procent naar 88 miljoen orders in 2012. Dat zijn ruim 240.000 bestellingen per dag. Vroeger werd deze groei veroorzaakt door nieuwe online kopers, nu door groei in frequentie. Er wordt wel minder uitgegeven per bestelling. Consumenten besteden € 111 per order, dat is 4 procent minder dan in 2011.

Toch neemt het aantal kopers nog altijd toe. In 2012 hebben 10,58 miljoen internetters een online aankoop gedaan. Een stijging van 4 procent in vergelijking met een jaar geleden. De aanwas van nieuwe kopers vlakt wel af; in 2012 hebben 400.000 Nederlanders voor het eerst via internet gekocht.

Het onderzoek wordt geijkt aan het retailpanel van GfK. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van meer dan 1700 webwinkels in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in