Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentie-inkomsten Twitter 2014: 1 miljard

Twitter zal volgend jaar bijna één miljard dollar aan advertentie-inkomsten binnenhalen. Deze groei dankt het sociale medium vooral aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat voorspelt eMarketer woensdag in een nieuw rapport over Twitters advertentie-inkomsten. Voor dit jaar wordt verwacht dat de advertentie-inkomsten van het microblog verdubbelen naar bijna 583 miljoen dollar. Ruim de helft van dit bedrag zal afkomstig zijn van mobiele advertenties, waar het in 2011 nog niets mee verdiende.

related partner content for mobile comes here

Volgens eMarketer dankt Twitter deze groei aan de interesse van adverteerders in mobiele campagnes, omdat het bereik van Twitter steeds beter wordt. Ook hebben concurrenten als Google en Facebook de markt opgewarmd om te investeren in mobiele advertenties. Bovendien kan Twitter één uiting gemakkelijk op verschillende devices tonen, wat het platform voor adverteerders interessant maakt.

De verwachting is dat Twitter in 2013 al meer aan mobiele advertenties zal verdienen (309 miljoen dollar) dan het over heel 2012 (288 miljoen dollar) aan advertentie-inkomsten binnenkreeg.

eMarketer heeft de voorspellingen o.a. gebaseerd op onderzoek naar media-inkooptrends, gebruiksdata van Twitter, gebruikersenquêtes en interviews met advertentiebureaus, merken en (online) uitgevers.

Bron: eMarketer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in