Overslaan en naar de inhoud gaan

Meeste San-nominaties naar TBWA, FHV en Unilever

De San-jury’s hebben 99 van de 269 ingezonden campagnes in het San Jaarboek 2012 genomineerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever scoort traditioneel goed bij de San-jury’s, schreven we een jaar geleden: toen voerde het de lijst aan met 7 nominaties, nu met 5, voor Axe (2x), Knaks (2x) en Blue Band.

related partner content for mobile comes here

Andere adverteerders die hoog scoren zijn Vodafone en Pon (Volkswagen en Skoda) met elk 4 nominaties en Albert Heijn met 3. Vodafone sprak tot de verbeelding in de ­categorieën Vrije Tijd (ID&T Sponsorship), Corporate (Firestarters) en Business-to-Business (SignaalPlus en Vodafone One Net). Pon speelde zich in de kijker met ‘VW Transporter, weet niet van ophouden’ in Business-to-Business en Excellent en met ‘up! Holland up!’ in Durables. Met de Skoda-campagne ‘Tour du Sofa’ scoorde Pon in Vrije Tijd. Albert Heijn kreeg 2 nominaties voor ‘Onze Albert Heijn’ (Excellent en Personeel). De derde nominatie was voor ‘Begin je eigen winkeltje. Gewoon bij Albert Heijn’(Retail).

Bij de bureaus deed TBWA\Neboko het als vanouds goed: het bureau kreeg 11 nominaties, 1 meer dan vorig jaar. FHV BBDO staat tweede met 8 nominaties, gevolgd door Achtung! en DDB (&Tribal Amsterdam) met elk 6. Tribal DDB en TBWA\Neboko hebben samen ook nog 1 nominatie.

De nominaties van TBWA/Neboko zijn voor 8 klanten: Heineken (3), Unilever (2), Albert Heijn (1), Delta Lloyd (1), Holland Casino (1), KPN (1), McDonald’s (1), Tempo-Team (1). Twee van de 8 nominaties van FHV BBDO zijn voor Hi, de overige 6 gingen naar Schiphol, De Nederlandsche Bank, Eneco, Kinderboerderij de Pijp, WSPA en Zilveren Kruis Achmea. Drie van de 6 nominaties van Achtung! gingen naar Volkswagen (Up! en VW Bedrijfswagens), de overige 3 naar Skoda, Stop Aids Now! en Vodafone. Drie van de 6 nominaties voor het huidige DDB & Tribal Amsterdam staan onder (de vroegere) naam van DDB genoteerd: Ziggo, Centraal Beheer Achmea en InShared, en 3 op naam van DDB & Tribal Amsterdam: KLM en 2x NS Reizigers. De nominatie waarvoor Tribal DDB samen met TBWA\Neboko tekent, is voor McDonald’s. Bureaus die verder goed scoorden met elk 4 nominaties, zijn: Etcetera, JWT Amsterdam, N=5 (Kong) en Publicis (& Publicis Dialog). Elk 3 nominaties haalden: Alfred, Dawn en YoungWorks.

Alle nominaties staan op een rij op

10 NOMINATIES SAN ACCENT EXCELLENT
Genomineerd in de categorie Excellent, waarin de beste campagnes kans ­maken om náást een Accent in hun eigen categorie, bekroond te worden met een San Accent Excellent:
‘Onze Albert Heijn’ - Albert Heijn en YoungWorks
‘29 verschillen campagne’ - Center Parcs en Duval Guillaume Modem
‘Dela. Voor elkaar’- Dela coöperatie en Ogilvy
‘Rugnummers’ - Heineken en TBWA\Neboko
‘Wie belt er nou nog?’- Hi en FHV BBDO
‘Klein. Het nieuwe groot’ - Triodos Bank en Dawn
‘We hebben Knaks gegeten!’ - Unilever Nederland en TBWA\Neboko
‘Axe Anarchy for Him and for Her’ - Unilever en Axe
‘VW Transporter, weet niet van ophouden’- Volkswagen Bedrijfswagens en Achtung!
‘Zo thuis. Eerst wehkamp.nl’- Wehkamp.nl en wehkamp.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in