Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is het effect van interactieve outdoor advertenties?

Outdoor-advertenties worden steeds vaker interactief. QR-codes, touchscreens en interactie door middel van beweging, wie is zich hiervan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Elf procent van de Europese consumenten hebben weleens een qr code gescand in een outdoor advertentie, blijkt uit . Dit terwijl vierenvijftig procent zich bewust is van het doel van QR-codes. Het onderzoek betreft billboards en posters.
Uit het Interactive Europe 2013 rapport blijkt dat 75% van de ‘urban audience’ een mobiel heeft, ten opzichte van 56% afgelopen jaar. Een groot gedeelte van deze mobiele gebruikers is zich echter nog niet bewust van de interactie die mogelijk is met outdoor-advertenties. Wel is er een stijging ten opzichte van vorig jaar bij alle vormen van interactieve outdoor-advertenties.

related partner content for mobile comes here

Promotionele tekstcodes in advertenties zijn bekend bij 34%, touchscreen- billboards bij 34%, beeldherkenning bij 16%, online check-in en vouchers gebaseerd op locatie bij 17%, tweets en Facebook-updates worden door 19% waargenomen, augmented reality advertenties hebben een bekendheid van 14%, net als bluetooth advertenties.

Advertenties waarbij wordt ingespeeld op beweging (redactie: voorbeelden ‘motion and gesture interaction: De advertentie van , een abri die warm wordt als je ervoor gaat staan en de interactieve abri van Samsung:) zijn bekend bij 7% en ‘near field communication’ bij 6%.

Het onderzoek heeft ook gemeten op welke manier er op outdoor-advertenties wordt gereageerd. Het meest wordt er online gegaan op zoek naar meer informatie. Dit doet 32%. Zesentwintig procent geeft aan een aankoop te hebben overwogen naar aanleiding van de advertentie. Achttien procent zegt daadwerkelijk het product te hebben aangeschaft. Ook het downloaden van een app (6%), het delen van informatie op sociale media (7%) en het liken van een pagina op Facebook (9%) of het volgen van een merk op Twitter (4%) zijn resultaten waar de outdoor-advertenties naar leiden. Overzicht:

De resultaten zijn gebaseerd op een onderzoek onder 5283 personen in de UK, Ierland, Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje.

Gebaseerd op een artikel van Econsultancy: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in