Overslaan en naar de inhoud gaan

Ola begint zomer 'mobiel onvriendelijk'

Tijdens het koude Paasweekend lanceerde Ola via Nu.nl een nieuwe mobiele campagne. De campagne verwees helaas naar een normale website.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Richard Otto vroeg Atva van Zanten, digital director van Unilever's mediabureau Mindshare, naar de achtergronden van de campagne:

related partner content for mobile comes here

Heeft Ola een mobiele strategie voor 2013?
‘We hebben de intentie voor dit jaar om vooral Magnum/Cornetto mobiel zichtbaar te maken. De mobiele strategie valt samen met social, aangezien veel social media via mobile verloopt. We proberen mobiel hoger op de agenda te krijgen bij Unilever.’

De huidige mobile advertising verwijst echter naar een normale website, die op de smartphone lastig te lezen is. Vraag is of consumenten het geduld hebben om in te zoomen. Is het dan wel verstandig om een mobiele campagne te lanceren?
‘Dit komt door de tijdsframe en interne communicatie. De mobile campagne is binnen een week opgezet. Er is niet of onvoldoende nagedacht over een mobiele landingspagina.’

Kun je hiermee dan wel een goede conversie behalen en een succesvolle case opbouwen?
'Vraag is of mobiel wel het beste is kanaal voor conversie is. Bij deze mobiele campagne gaat het meer om awareness en dat merken mobiel inzetten en daarvan leren.'

Het volledige interview is te lezen op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in