NUsport wordt maandblad
Vanaf januari 2013 verschijnt het tijdschrift NUsport – nu nog een weekblad – één keer per maand. Jan Paul de Wildt, uitgever van de titel, noemt twee motieven voor de stap. NUsport heeft met een structureel dalende oplage te maken. Met een betaalde oplage van onder de 25 duizend stuks (Q2 2012) is het volgens De Wildt niet de moeite om de titel in de weekfrequentie te houden.
Het tweede argument dat De Wildt noemt, is dat sportfans voor de actualiteit het online kanaal bezoeken. ‘Dat is dan ook de upside. We hebben 2 miljoen unieke bezoekers per maand.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOver de advertentiemarkt zegt De Wildt nog niet eens ontevreden te zijn. Non spot advertising groeit volgens hem sterk. ‘Dat maakt nu al 50 procent van de advertentieomzet uit. Je ziet het steeds meer: Nike organiseert een setting met Ronaldo, wij maken er een mooi verhaal van.’
Het maandblad NUsport gaat zich voornamelijk richten op achtergronden en analyses en moet dikker worden dan het weekblad.
De aanpassing in frequentie levert een stevige kostenbesparing op. Vier redactieleden worden boventallig. Daarnaast gaat NUsport de vormgeving uitbesteden. De redactie van NUsport is maandagmiddag over dit besluit geïnformeerd.
NUsport werd in mei 2010 gelanceerd als multimediaal topsportplatform door een samenvoeging van het tijdschrijft Sportweek en de website NUsport.nl, dat onderdeel is van NU.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid