Overslaan en naar de inhoud gaan

NUsport wordt maandblad

De oplage van het weekblad daalde structureel. De nieuwsfunctie van NUsport verschuift naar online.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf januari 2013 verschijnt het tijdschrift NUsport – nu nog een weekblad – één keer per maand. Jan Paul de Wildt, uitgever van de titel, noemt twee motieven voor de stap. NUsport heeft met een structureel dalende oplage te maken. Met een betaalde oplage van onder de 25 duizend stuks (Q2 2012) is het volgens De Wildt niet de moeite om de titel in de weekfrequentie te houden.

related partner content for mobile comes here

Het tweede argument dat De Wildt noemt, is dat sportfans voor de actualiteit het online kanaal bezoeken. ‘Dat is dan ook de upside. We hebben 2 miljoen unieke bezoekers per maand.’

Over de advertentiemarkt zegt De Wildt nog niet eens ontevreden te zijn. Non spot advertising groeit volgens hem sterk. ‘Dat maakt nu al 50 procent van de advertentieomzet uit. Je ziet het steeds meer: Nike organiseert een setting met Ronaldo, wij maken er een mooi verhaal van.’

Het maandblad NUsport gaat zich voornamelijk richten op achtergronden en analyses en moet dikker worden dan het weekblad.

De aanpassing in frequentie levert een stevige kostenbesparing op. Vier redactieleden worden boventallig. Daarnaast gaat NUsport de vormgeving uitbesteden. De redactie van NUsport is maandagmiddag over dit besluit geïnformeerd.

NUsport werd in mei 2010 gelanceerd als multimediaal topsportplatform door een samenvoeging van het tijdschrijft Sportweek en de website NUsport.nl, dat onderdeel is van NU.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in