Overslaan en naar de inhoud gaan

DDB wint pitch duurzaamheidscampagne Unilever en WNF

DDB heeft de pitch gewonnen voor een duurzaamheidscampagne die Unilever samen met WNF in het voorjaar had uitgeschreven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 24 april van dit jaar sprak chairman van Unilever Benelux Frank Weijers de ambitie uit om Nederland minder lang te laten douchen en minder warm te laten wassen en kondigde daarbij aan samen met WNF deze uitdaging aan te gaan. Door minder warm water te gebruiken, kan Nederland namelijk flink besparen – zowel op CO2-uitstoot als op het gezinsbudget. Samen met WNF werd een pitch uitgeschreven die uiteindelijk door DDB is gewonnen. Aan de pitch deed een aantal bureaus mee.

related partner content for mobile comes here

Ivo Roefs van DDB: 'We zijn erg blij dat we deze pitch hebben gewonnen, vooral omdat het een campagne betreft waarmee we het daadwerkelijke gedrag van mensen willen beïnvloeden. Gedrag dat zo verslavend is – wie houdt er niet van lekker warm douchen – dat het moeilijk te veranderen is. Samen met WNF en Unilever hebben we een heel bijzondere aanpak ontwikkeld, waarvan we overtuigd zijn dat die het verschil gaat maken.'

Naar verwachting gaat de campagne midden 2013 van start.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in