DDB wint pitch duurzaamheidscampagne Unilever en WNF
Op 24 april van dit jaar sprak chairman van Unilever Benelux Frank Weijers de ambitie uit om Nederland minder lang te laten douchen en minder warm te laten wassen en kondigde daarbij aan samen met WNF deze uitdaging aan te gaan. Door minder warm water te gebruiken, kan Nederland namelijk flink besparen – zowel op CO2-uitstoot als op het gezinsbudget. Samen met WNF werd een pitch uitgeschreven die uiteindelijk door DDB is gewonnen. Aan de pitch deed een aantal bureaus mee.
Ivo Roefs van DDB: 'We zijn erg blij dat we deze pitch hebben gewonnen, vooral omdat het een campagne betreft waarmee we het daadwerkelijke gedrag van mensen willen beïnvloeden. Gedrag dat zo verslavend is – wie houdt er niet van lekker warm douchen – dat het moeilijk te veranderen is. Samen met WNF en Unilever hebben we een heel bijzondere aanpak ontwikkeld, waarvan we overtuigd zijn dat die het verschil gaat maken.'
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuNaar verwachting gaat de campagne midden 2013 van start.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid