Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe consument is inkomenpessimist

De huidige consument lijdt aan ‘inkomenpessimisme’, aldus trend- en toekomstvoorspeller Ulrich Eggert. Hij schilderde op de Duitse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stagnerende economie laat zijn sporen na. De consument van vandaag durft volgens Eggert zijn geld niet meer zo zorgeloos uit te geven als een paar jaar geleden. In het besef dat hij in toenemende mate op zichzelf is aangewezen – de staat betaalt niet meer voor allerlei voorzieningen - is de gemiddelde burger eerder geneigd te sparen dan te kopen. En als hij wél de portemonnee trekt is het minder voor goederen dan voor diensten (daarom verhuren steeds meer doe-het-zelfwinkels tegenwoordig ook klusjesmannen, en kun je bij koffieketen Tchibo verzekeringen afsluiten). Andere belangrijke trend: strategisch geld uitgeven. Dat wil zeggen dat de consument liever een tijdje spaart voor iets wat eigenlijk te duur voor hem is dan dat hij genoegen neemt met een goedkoper product. Dat is lastig communiceren voor marketeers, want de potentiële koper is zo een stuk minder berekenbaar.

related partner content for mobile comes here

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in