Elektronisch winkelen neemt toe


Dat heeft het CBS becijferd. In 2003 maakte 22 procent van de bevolking deel uit van een huishouden waarbinnen ooit elektronisch is gewinkeld. In 1998 was dit nog maar 2 procent. De groei in de periode 2002-2003 was 30 procent.
Niet al deze personen winkelen regelmatig online. In 2003 heeft één op de zes personen op internet geshopt en één op de tien personen in de afgelopen maand. Een belangrijke reden om niet elektronisch te winkelen is de zorg over de veiligheid en privacy. Verder wil ook niet iedereen creditcardgegevens via het internet doorgeven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de Nederlandse huishoudens is het pc-bezit en internetgebruik behoorlijk ingeburgerd. In 2003 had 80 procent van de inwoners thuis een pc, tegen 60 procent in 1998. Hiermee is dit met eenderde gegroeid. In de periode 2002-2003 was de groei nog maar 2,5 procent.
In de periode 1998-2003 hebben steeds meer personen thuis een internetaansluiting genomen. Dit aandeel steeg van 16 naar 68 procent. Hiermee is dit ruimschoots verviervoudigd. De groei in de periode 2002-2003 bedroeg nog maar 6 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid