Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe bereiksmeter voor in-game advertising

MediaLab, onderdeel van mediabureau Mediaedge:cia, en Down Under Ingame Advertising (DUIA) introduceren de InGame Value Matrix (IVM), een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De IVM helpt adverteerders om de verschillende vormen van in-game adverteren en in-game sponsoring te vergelijken met traditionele media als tv, print en radio. De tool bevat gegevens en kostenmodellen van verschillende advertentiemarkten. Beide partijen beschouwen de IVM als een belangrijke stap naar standaardisatie van de in-game advertising markt, het model is onderdeel van een continue studie naar dit opkomende mediakanaal.

related partner content for mobile comes here

‘Bij het bepalen van de waarde om je merk of product in-game te hebben, konden we niet teruggrijpen op eerdere research. Daarom hebben we de traditionele manieren van reclamemaken vergeleken met in-game advertising, en de opgedane kennis gebruikt als basis voor de waardebepaling van het nieuwe kanaal’, zegt Rogier Leliveld, Strategy Director MediaLab Amsterdam. ‘We hebben bepaalde elementen uit de gamesmarkt, zoals aantal verkochte units, duur van spelsessies en het aantal keren gespeeld etcetera, doorvertaald naar mediastandaarden als GRP’s en bereik. De IVM geeft ons in eerste instantie de mogelijkheid om een spel te kunnen waarderen in mediatermen.’ Verantwoordelijk voor het IVM project bij MediaLab Amsterdam is Information Officer Joost van Eupen.
‘Games inzetten als een effectief mediakanaal is een hot item binnen de marketingwereld, maar teveel consultancy op dit gebied wordt nog gedaan op basis van aannames in plaats van kennis. Dit is iets dat DUIA wil veranderen’, zegt Andrew Hooke, Commercial Director Down Under Ingame Advertising (DUIA). ‘Het kunnen vergelijken van nieuwe marketingmethodes en de prestaties van een nieuw medium met traditionele manieren van reclamemaken geeft adverteerders iets waarmee ze kunnen werken. De IVM zal de markt voor in-game reclame een enorme impuls geven.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in