Nieuwe bereiksmeter voor in-game advertising
De IVM helpt adverteerders om de verschillende vormen van in-game adverteren en in-game sponsoring te vergelijken met traditionele media als tv, print en radio. De tool bevat gegevens en kostenmodellen van verschillende advertentiemarkten. Beide partijen beschouwen de IVM als een belangrijke stap naar standaardisatie van de in-game advertising markt, het model is onderdeel van een continue studie naar dit opkomende mediakanaal.
‘Bij het bepalen van de waarde om je merk of product in-game te hebben, konden we niet teruggrijpen op eerdere research. Daarom hebben we de traditionele manieren van reclamemaken vergeleken met in-game advertising, en de opgedane kennis gebruikt als basis voor de waardebepaling van het nieuwe kanaal’, zegt Rogier Leliveld, Strategy Director MediaLab Amsterdam. ‘We hebben bepaalde elementen uit de gamesmarkt, zoals aantal verkochte units, duur van spelsessies en het aantal keren gespeeld etcetera, doorvertaald naar mediastandaarden als GRP’s en bereik. De IVM geeft ons in eerste instantie de mogelijkheid om een spel te kunnen waarderen in mediatermen.’ Verantwoordelijk voor het IVM project bij MediaLab Amsterdam is Information Officer Joost van Eupen.
‘Games inzetten als een effectief mediakanaal is een hot item binnen de marketingwereld, maar teveel consultancy op dit gebied wordt nog gedaan op basis van aannames in plaats van kennis. Dit is iets dat DUIA wil veranderen’, zegt Andrew Hooke, Commercial Director Down Under Ingame Advertising (DUIA). ‘Het kunnen vergelijken van nieuwe marketingmethodes en de prestaties van een nieuw medium met traditionele manieren van reclamemaken geeft adverteerders iets waarmee ze kunnen werken. De IVM zal de markt voor in-game reclame een enorme impuls geven.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid