Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Netto inkomsten media-exploitanten blijven onder druk’

In Nederland zal de groei van de bruto mediabestedingen dit jaar 6,5 procent zijn ten opzichte van 2002, maar deze groei gaat in netto zin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit meldt ZenithOptimedia in een prognose van de ontwikkelingen van de mediabestedingen in dit jaar. De prognose maakt onderdeel uit van de Advertising Expenditure Forecasts van ZenithOptimedia International, waarbij de internationale voorspellingen vertaald worden naar lokaal niveau.

related partner content for mobile comes here

De Nederlandse tak verwacht dat de groei van tv- en radiobestedingen onvoldoende zullen zijn om de toenemende kortingsregelingen te compenseren. Ook print (dagbladen en tijdschriften), bios en buitenreclame blijven onder druk staan. Over internetbestedingen is ZenithOptimedia positiever.

Het bureau tekent verder aan dat er een groeiende discrepantie is tussen bruto en netto bestedingen. Ze schat dit op 56 procent. De netto mediabestedingen zouden in 2003 dan ruim 1,5 miljard euro zijn in plaats van de gepubliceerde 3,6 miljard bruto. ‘Gezien de dynamische ontwikkelingen, toegenomen concurrentiedruk, plus de nadruk op scherpere tarieven is het analyseren van en werken met bruto mediabestedingen niet meer representatief’, vindt ZenithOptimedia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in