Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nederlandse man vindt samen boodschappen doen gezellig'

Voor degenen die het ontkennen, of nog niet wisten: de Nederlandse man houdt van boodschappen doen. Televisiekanaal Discovery Channel, dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vijf procent van de Nederlandse mannen heeft een hekel aan boodschappen doen. Een derde van de mannen doet de boodschappen met plezier.
Discovery Channel ondervroeg 1.800 mannen uit het

related partner content for mobile comes here

Bijna 75 procent van de samenwonende mannen doet boodschappen met zijn partner. Vooral omdat hij dat gezellig vindt. Ook het boodschappenlijstje wordt samen opgesteld. Bij een vijfde van de stellen is het de man die de meeste boodschappen doet, zodat de vrouw tijd heeft voor andere dingen.

Maar mannen houden niet van langdurig boodschappen doen, een half uur is meer dan genoeg.
Mannen die liever in hun eentje boodschappen doen, geven tijdsbesparing als belangrijkste reden. De meeste mannen doen het liefst meerdere malen per week ’s avonds boodschappen, zodat ze in het weekend tijd hebben voor andere zaken.

De helft van het panel geeft aan regelmatig te zwichten voor aanbiedingen, vooral de samenwoners blijken in ‘prijsknallers’ geïnteresseerd te zijn. Als mannen met stevige trek door de supermarkt lopen, koopt meer dan de helft meer dan de bedoeling was.

Net als vrouwen dus.

Slechts 25 procent van de mannen komt nog wel eens in een speciaalzaak. De markt is voor de man onbekend terrein. Slechts een op de tien mannen komt er.

Negen op de tien mannen koopt producten in een online winkel. Driekwart van de mannen koopt regelmatig spullen op veilingsites zoals marktplaats. De populairste artikelen die online aangeschaft worden zijn elektronica, computers en auto’s.

A-merk voorkeur
De Nederlandse man doet een aankoop het liefst zelf, of in gezamenlijk overleg. Bij aankoop van een nieuwe computer (71 procent), een internetabonnement (62 procent), elektronicaproducten zoals een mp3-speler (61 procent) en bier (56 procent) zijn het de mannen, zeggen ze zelf, die de aankoopbeslissing doen. Hierbij staan A-merken vaak centraal. Vooral bij bier en elektronica-producten krijgen de A-merken de voorkeur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in