Overslaan en naar de inhoud gaan

3 online strategische tips

Op internet is veel meetbaar voor de marketeer, qua campagnes, bezoekers, conversies e.d.. Doordat alles zo inzichtelijk wordt gemaakt kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op internet is veel meetbaar voor de marketeer, qua campagnes, bezoekers, conversies e.d.. Doordat alles zo inzichtelijk wordt gemaakt kan dit erg confronterend zijn, terwijl dit juist kan ondersteunen in de marketingstrategie. Dit gecombineerd inzetten met offline marketing zorgt voor sterke voordelen, waar volgens de juist de grootste uitdaging voor 2009 zit.

related partner content for mobile comes here

3 tips voor de online strategie:

1) Website zoekmachine & service contact center
Wat er op de website gezocht wordt is vaak de informatie die men nodig heeft en niet snel genoeg kan vinden. Het service contact center wordt ook vaak gebruikt door de consument om vragen te snellen die niet snel genoeg beantwoord wordt. Door deze data met elkaar te vergelijken kan de klant optimaal geholpen worden door bijvoorbeeld deze informatie duidelijker te verschaffen, een tweede kijk op dus. Dit resulteert in meer klanttevredenheid en kan ook resulteren in kostenbesparing. Immers, als er veelal gezocht wordt naar een bepaalde vraagstuk en hier ook vaak voor wordt gebeld betekent dit dat deze informatie niet duidelijk (genoeg) is. Door dit duidelijk te maken zal men minder bellen naar het service contact center wat tot kostenbesparing leidt. Tevens kan dit tot innovatie leiden indien er goed naar de klant geluisterd wordt. Als de klant met een specifiek probleem komt is dit een perfecte bron voor ideeën om de klant optimaal te helpen en te innoveren.

2) Inkoop online & offline
Voor bedrijven met een online shop en een offline shop kan de inkoop onder andere goed bepaald worden door zowel wat er online als offline verkocht wordt. Deze data met elkaar vergelijken kan leiden tot een beter samengesteld productassortiment. Waar ook aan gedacht kan worden is om zo een test markt op te zetten. Internet is hier uiteraard gemakkelijk voor, aangezien dit makkelijker is qua logistiek proces. Men kan bijvoorbeeld haar offline verkoopassortiment bepalen aan de hand van wat er op internet verkocht wordt. Dit leidt weer tot efficiëntere inkoop.

3) Reclamecampagnes online & offline
Online marketing is beter te meten dan offline marketing, zeker via middelen als adwords en google analytics die de resultaten snel inzichtelijk maken. Indien er keuzes gemaakt moeten worden tussen bepaalde campagnes (bijvoorbeeld welke flyer visueel aantrekkelijker is of welk filmpje ervaren wordt als grappiger en beiden vervolgens tot meer Sales leidt), kan gemakkelijk getest worden via internet. De campagne wordt dus eerst online getest om vervolgens offline in te zetten wat kan leiden tot een hogere conversie.

Conclusie
Het is dus erg belangrijk om zowel offline als online te combineren voor diverse vlakken. Zoals al gebruik maakte van communicatie van televisie tot aan in-store is het belangrijk om dit ook online door te voeren. toont niet voor niets aan dat de consument zich steeds vaker online oriënteert en offline koopt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in