Overslaan en naar de inhoud gaan

'Zichtbare' banners scoren beter dan gedacht

Het (beperkte) zichtbare deel van de inzet in een online campagne is een stuk effectiever dan aangenomen. Onderzoek van Mediaxplain en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hogere conversie komt voort uit het feit dat een deel van de banners pas zichtbaar worden na het scrollen. Hoewel niet iedere bezoeker deze uitingen te zien krijgt, worden ze wel geteld als vertoning. In het onderzoek (uitgevoerd op basis van de online campagnes van een energieleverancier), werd gemeten hoe lang de online uitingen in beeld waren en of de uitingen vertoond werden aan de bezoeker. Het bleek dat slechts 48% van de ingekochte vertoningen op de verschillende sites ook daadwerkelijk gezien is.

related partner content for mobile comes here

In het onderzoek werd nauwkeurig gemeten hoeveel procent van de banners daadwerkelijk getoond is aan de bezoeker. Daarbij is de aanname gedaan dat een visibility tussen de 50% en 100% van de banner 'volledig' te noemen is. In drie weken tijd werden ruim 2 miljoen impressies geanalyseerd over drie verschillende grote netwerken.

Marc Arnold van Mediaxplain: 'Dit onderzoek onderstreept dat de benchmark van 0,3% clickratio per campagne, die al jarenlang als standaard geldt, in principe zou kunnen en moeten worden verhoogd naar 0,6%. Wanneer er teruggerekend wordt naar daadwerkelijke kosten per echte vertoning, leidt dit ook tot een kostenreductie van 52% per klik en, het belangrijkst, een extreme daling van de kosten per acquisitie via het internet'.

Volgens de partijen die het onderzoek hebben opgezet, rechtvaardigen de uitkomsten de toenemende inkoop op basis van clicks. Tegelijk blaast het cpm, de inkoop op basis van vertoningen, nieuw leven in. Mediaxplain en Adrime verwachten dat exploitanten en mediabureaus dit aangrijpen als een kans om het resultaat van online advertising in het algemeen en CPM-bannering in het bijzonder. te verbeteren

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in