Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland acht keer in de prijzen bij Epica Awards 2015

J. Walter Thompson Amsterdam won een Grand Prix in de categorie Digital.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Epica Awards werden dit jaar uitgereikt in Berlijn. De awardshow staat bekend als de enige creatieve prijsuitreiking, waarin campagnes worden beoordeeld door internationale vakpers.  

related partner content for mobile comes here

In totaal deden 585 bureaus uit 75 verschillende landen mee om de prijzen en werden er vier Grand Prix Awards uitgereikt. BBDO werd uitgeroepen tot Network of the Year (43 awards), AdamandeveDDB werd uitgeroepen tot Agency of the Year (14 awards) en het land dat de meeste nominaties verzilverden bleek het Verenigd Koninkrijk (51 awards).

Oranje boven
Eén Grand Prix gaat mee naar Nederland, J. Walter Thompson Amsterdam won een Grand Prix in de categorie Digital met hun ElaN-campagne &;&;.

Bas Korsten, executive creative directeur J. Walter Thompson Amsterdam, reageert opgetogen na de winst: &;Het is natuurlijk een hele opgave voor een klein online vertaalbureau om de strijd aan te gaan met de Goliath van de online vertalingen: Google Translate. De enige manier waarop we ze konden verslaan, was door het kwaliteitsverschil tastbaar te maken. Of, liever gezegd, eetbaar. De online video van het experiment overtuigde een heleboel mensen om eens de nieren van ElaN Languages te proeven. En dat was precies wat we wilden bereiken.&;

In totaal viel Nederland nog zeven negen keer in de prijzen:

Consumer Direct

"Taste the Translation"

AGENCY: J. Walter Thompson Amsterdam
CATEGORY: DIGITAL 
AWARD: Gold 
ADVERTISER: ElaN

Alcoholic Drinks

"If Carlsberg did Haircuts"

AGENCY: 72andSunny NL
CATEGORY: Alcoholic Drinks 
AWARD: Silver - Film 
ADVERTISER: Carlsberg

Telecommunication & Public Services

"Taste the Translation"

AGENCY: J. Walter Thompson Amsterdam
CATEGORY: Telecommunication & Public Services 
AWARD: Silver - Film 
ADVERTISER: ELAN

Media Innovation - Alternative Media

"Canon Gig App"

AGENCY: MediaMonks / Uncle Grey
CATEGORY: Media Innovation - Alternative Media 
AWARD: Silver 
ADVERTISER: Canon

"Canon Gig App"

AGENCY: MediaMonks / Uncle Grey
CATEGORY: Apps 
AWARD: Silver 
ADVERTISER: Canon

Fashion, Footwear & Personal Accessories

"It&;s a big world. Go run it."

AGENCY: 180 Amsterdam
CATEGORY: Fashion, Footwear & Personal Accessories 
AWARD: Bronze - Film 
ADVERTISER: Asics

Online Campaigns - Business to Business & Corporate

"Recruiting interns via Airbnb"

AGENCY: Havas Boondoggle Amsterdam
CATEGORY: Online Campaigns - Business to Business & Corporate 
AWARD: Bronze 
ADVERTISER: Havas Boondoggle Amsterdam

De complete lijst winnaars is te vinden.

Update 10:45

MediaMonks blijkt nog twee keer in de prijzen te zijn gevallen, in samenwerking met het Belgische bureau DDB Brussels. Het productiebureau won met de Base-campagne &;PhoneAddres& een gouden Epica in de categorie &;Apps&; en een bronzen Epica in de categorie &;Creative Technology&;.


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in