Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken komt weer met heuse productreclame: Heineken's Heerlijkheden

De nieuwe campagne speelt in op de toenemende interesse van consument voor speciaalbieren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste echte productreclame van Heineken - jaren geleden alweer - was &;Heerlijk Helder Heineken&;. Dinsdag 17 november komt het biermerk met een nieuwe productcampagne: Heineken&;s Heerlijkheden. Daarin wordt de focus op de kwaliteit van het bier gelegd. De productcampagne is een toevoeging op de internationale themacampagnes zoals &;Open your world&;, geen vervanging. De productcampagne wordt mogelijk wel naar een aantal andere landen uitgerold. 

related partner content for mobile comes here

Heerlijk Helder Revival
De Heineken Heerlijkheden - zo legt Heineken uit - zijn gebaseerd op &;de eigenschappen van Heineken bier die de smaak zo uniek maken&;. Heineken benoemd maar liefst 5 heerlijkheden. Dat zijn:

  • Heerlijk Helder
  • Heerlijk Verfrissend
  • Heerlijk Puur
  • Heerlijk Vertrouwd
  • Heerlijk Magisch

Bij elk van deze heerlijkheden heeft Heineken een verhaal dat verteld wordt door Willem van Waesberghe, meesterbrouwer bij Heineken. Bij &;Heerlijk Helder&; - een duidelijke verwijzing naar de beroemde pay-off uit het verleden - vertelt Van Waesberghe bijvoorbeeld over de relatief lange lagering, waardoor Heineken zo helder wordt. Het gaat om een langlopende campagne met een breed scala aan media, zoals out of home, print, social en digital. In een later stadium volgen op de eigen kanalen van Heineken diverse films waarin Van Waesberghe de Heerlijkheden toelicht. In eerste instantie is niet voor televisie gekozen, omdat de Heerlijkheden relatief veel uitleg behoeven. Heineken sluit echter niet uit dat het later met een tv-campagne komt. 

Extra Vers
De campagne Heineken’s Heerlijkheden valt samen met de introductie van het . Heineken zet ook met &;de heerlijk, verfrissende en pure smaak van vers bier&; de kwaliteit van het product uitdrukkelijk in de spotlights. 

Credits
Heineken: Bram Westenbrink, Jacqueline van Faassen, Reinoud Ottervanger en Vincent Blokland
Bureau: TBWA\Neboko
Regisseur: Jacobine van Hellemond
Productiemaatschappij: B&I
Fotografie en bewegende bierbeelden: Marcel Christ

 

Een uitgebreid interview over Heineken&;s Heerlijkheden met Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken, volgt morgen op Marketing Online.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in