Overslaan en naar de inhoud gaan

VrijMiBlog #32: de wekelijkse social media update

Social media bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over Facebook, president Obama, Pinterest en meer!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik zie ik zie wie jij niet ziet!
Dat Facebook in het Nederlands ‘gezichtsboek’ betekent is geen toeval. Facebook is bezig om op een magische manier iedereen op jouw foto te herkennen. Door de van Photo Magic weet Facebook straks precies met wie jij op stap bent. Dat dit best een beetje freaky is, uh ja, maar je kunt met één druk op de knop de foto waar je met al je maten op staat te shinen doorsturen. Natuurlijk zit je niet te wachten op honderden foto’s per dag van Jan en alleman. Wees niet bang! Je bent altijd in de gelegenheid om Photo Magic uit te schakelen. 

related partner content for mobile comes here

Nieuws push
Facebook weet niet alleen wie jouw vrienden zijn, Facebook weet ook in welk nieuws je geïnteresseerd bent. Dit gebeurt gelukkig op een minder spannende wijze dan de gezichtsherkenning. Je geeft namelijk gewoon zelf aan welke nieuwscategorieën je interessant vindt. Zodra er nieuws binnenkomt dat in jouw straatje valt, zal jou hierover een melding geven. Ideaal voor als je bijvoorbeeld  het nieuws rondom het nieuwe album van de Backstreet Boys op de voet wilt volgen.

Obama is going social
Als je geen Facebook hebt betekent dit bijna dat je niet op planeet aarde leeft. Facebook is als een soort paspoort. Ben je niet te vinden met voor- en achternaam, dan hoor je er niet bij. kan hier natuurlijk niet in achterblijven. Barack zou Obama niet zijn als zijn pagina geen wereld verbeterende items zou bevatten. Zijn eerste post was een grappige selfie gedurende zijn tandenpoets ritueel. Geintje natuurlijk. In werkelijkheid maakt Obama een wandeling in zijn pittoreske achtertuin en roept hij de Amerikanen op om wat te doen tegen de klimaatverandering. Erg heldhaftig.

Pin je visuele interest
Dat beeld krachtiger is dan tekst is de afgelopen jaren sterk naar voren gekomen. Niet alleen Facebook, maar ook Pinterest is bezig met een visuele aanpassing. Op dit moment is het alleen mogelijk om beelden te zoeken die aansluiten bij je zoektekst. Hier gaat verandering in komen. is bezig om deze zoekfunctie uit te breiden. Straks kun je ook via afbeeldingen inspiratie op gaan doen. Vind jij bijvoorbeeld alles rondom Sinterklaas interessant? Dan kan een afbeelding van onze goedheiligman je naar andere ‘goedheiligman gerelateerde’ afbeeldingen leiden. Het klinkt misschien wat verwarrend maar makkelijker kan Pinterest je het niet maken. Het leuke van deze manier van zoeken is dat je ook afbeeldingen/inspiratie vindt waar je op het eerste moment helemaal niet aan denkt. Very pinteresting dus. 

LinkedIn noteert
LinkedIn kreeg nogal wat kritiek te verwerken wat betreft ongewenste e-mails. Zoals een professioneel social netwerk het zich beaamt, wordt hier meteen werk van gemaakt. LinkedIn heeft een ingewikkeld ontwikkeld om alle notificaties te versturen, genaamd Air Traffic Controller (ATC). Er wordt rekening gehouden met het gebruik van pagina’s. Ook komt er een dagelijks limiet op het aantal notificaties en worden deze gepersonaliseerd. LinkedIn wordt niet alleen gebruikt voor het onderhouden van zakenrelaties. LinkedIn wordt ook gebruikt om in contact te komen met hoogopgeleiden. Trendwatcher Bakas ziet dit zelfs als een trend. Hopelijk wordt LinkedIn geen tweede Tinder.

Tumbler
Het microblogging-systeem genaamd Tumblr komt met een nieuwe functie. Ben jij geïnteresseerd in het werk van een blogger en zou je daar graag meer over willen weten? Geen probleem, want via de kom je snel en gemakkelijk in contact met je blogidool. Verwacht geen technisch hoogstaande gesprekken, want je kunt vooralsnog geen gebruik maken van emoji’s of gif’jes.

Was jij van plan om dit weekend verkleed op stap te gaan als Sinterklaas of Prins Carnaval? Pas dan op, want je vrienden herkennen je wellicht niet; Facebook wel! Wij zijn klaar voor een feestelijk weekend. Cheers!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij geven merken een gezicht op social media. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in