Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van oktober

De maand waarin Ecuadoranen uren vliegen voor een vakantie in eigen land, Duitse neonazi’s met een onoplosbaar dilemma te maken krijgen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. Overheid Ecuador - Blind Trip

related partner content for mobile comes here

Ecuadorianen lopen niet warm voor een vakantie binnen de eigen grenzen. Terwijl het Zuid-Amerikaanse land barst van de toeristische hotspots. Om dat laatste te benadrukken, liet het Ministerie van Transport en Toerisme een marketingstunt ontwikkelen. Ze nodigde veertig Ecuadorianen uit voor een gratis trip naar Costa Rica. Of beter gezegd: de mensen dáchten dat ze daar naar toe gingen...

Bureau: Grey Latam

 

2. Exit Deutschland – Nazi&;s tegen nazi&;s       

Exit Deutschland is een organisatie die neonazi’s die uit de beweging willen stappen helpt. De organisatie kwam op het idee om een haatmars van nazi’s om te turnen in een benefietevenement. Voor iedere gezette stap konden particulieren en bedrijven een bedrag doneren. Zo zamelden de nazi’s met hun mars dus geld tegen zichzelf in. Of ze konden hun mars staken. Een win-win-situatie voor Exit Deutschland, je moet er maar opkomen. Creatief, effectief en ondanks het wrange onderwerp lichtvoetig uitgevoerd.

 

3. De ANWB nachtfietser/ KLM Flightfunding

In oktober selecteerde BrandActivation.nl maar liefst twee cases van Nederlandse bodem. De Nachtfietser zag het licht en fietste een maand lang ’s nachts langs bijzondere plekken in Nederland om in aanloop naar de wintertijd het belang van fietsverlichting onder de aandacht te brengen. Met succes.

KLM oogstte veel lof met het sympathieke idee Flightfunding waardoor Juanita via crowdfunding naar Canada kon vliegen en haar kleinzoon voor het eerst kon vasthouden. Een leuke actie, die hopelijk niet eenmalig is.

Bureaus: BrandBase (ANWB), Code D’Azur (KLM)

Er was ook nog deze Zuid-Koreaanse case van The North Face waarin een virtual reality experience in een hilarische prank wordt omgeturnd:

Exploration Experience with Oculus

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in