Overslaan en naar de inhoud gaan

Consuwijzer neemt de proef op de som in nieuwe campagne

Volgens het adviespunt geven consumenten hun data wel 'heel gemakkelijk' weg in app-stores.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

bedacht daarom een sociaal experiment om te kijken of consumenten dit in het &;echte&; leven ook zo gemakkelijk doen.

related partner content for mobile comes here

Vlakbij een opstapplaats van de Amsterdamse pont plaatste het creatieve bureau een pop-up koffiezaakje, waar mensen in ruil voor hun persoonlijke gegevens een gratis kopje koffie konden krijgen. Zo konden mensen een cappucino afrekenen met hun berichten en een dubbele espresso met hun contacten.

Opvallend is dat geen van de mensen bereid bleek om met hun persoonlijke gegevens af te rekenen. Terwijl consumenten dit wel toestaan bij het downloaden van apps. Veel apps kunnen daardoor foto&;s inzien en gebruiken, agenda&;s bewerken, microfoons aanzetten, berichten uitlezen of locatiegegevens bijhouden.

Het resultaat van het experiment is online te zien.

Credits
Klant : ConsuWijzer
Eindverantwoordelijke klant : Rita Buit / Tessa Schalm Beek
Bureau : The Oddshop
Account : Oscar Hamming / Orfee Goedkoop / Madelon Tiemens
Creatie : Tim Visser / Thomas Overweg
Creatieve directie : Niels de Wit / Robert van der Lans
Productiemaatschappij : Fono
Regisseur : Bas Verwoerd
Producer : Hannah Padding
Editor : Nils Rensen
Sound : Spook.fm / Loudness.io

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in