Overslaan en naar de inhoud gaan

Mondelez test verkoop van Philadelphia via Facebook

De fabrikant van Oreo, Milka en Cadbury gelooft dat Facebook weleens zijn ‘grootste digital verkoopkanaal zou kunnen worden’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De woorden zijn afkomstig van Bonin Bough, chief media en e-commerce officer van Mondelez. Tijdens legde hij uit hoe Mondelez innoveert in zijn digitale marketingstrategie. De fabrikant probeert de activiteiten op te schalen door met Facebook in een ‘innovatielab’ samen te werken. In dit lab wordt videocontent gemaakt en worden verschillende e-commerceroutes getest. Vanuit Facebook ondersteunt ook een creatieve strateeg de bureaus van Mondelez. En er worden e-learning tools ontwikkeld voor de marketingafdelingen van Oreo, Cadbury en Honey Maid.

related partner content for mobile comes here

De grote merken en fabrikanten van deze wereld ontwikkelen in rap tempo centrale innovatiehubs waarmee ze hun (digital) marketingactivititeiten beter kunnen controleren en ten gelde kunnen maken. Unilever, Diageo en Abinbev onderzoeken de e-commerce mogelijkheden (buy-it-now knop) op Facebook. Vorige week , dat al een tijdje met een centraal marketingacceleratiecentrum (in Zwitserland) werkt, om hun lokale marketeers en techneuten effectiever te laten werken.

Innovatielab als hoeksteen van e-commerce
Bough verwacht veel van dit innovatielab: videocontent (om meer consumenten te verbinden aan de merken) is het begin, maar het moet uiteindelijk de hoeksteen worden van de e-commerce business. De eerste experimenten zijn inmiddels gestart, rondom de roomkaas van Philadelphia. De afgelopen 3 jaar is 40% van de bestedingen voor dit merk verschoven naar digitaal. De meerderheid daarvan wordt uitgegeven aan Facebook, en met succes, aldus Bough: het merk .

Bough: ‘Dit soort resultaten geven ons het vertrouwen om de potentie van e-commerce in termen van omzet te kwantificeren. In 2020 maken wij een miljard dollar omzet met e-commerce.’

Bronnen: Warc, The Drum, aangevuld door redactie MOL (beeld: Unify Commonswiki)

[ADV] Meer weten over hoe je Marketing Technology voor je kunt laten werken? Kom dan naar MarketingTechnology 2015. =8836">Bekijk hier het programma.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in