Overslaan en naar de inhoud gaan

MTV levert digitale crack

MTV Networks zet zwaar in op games.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Games worden bij MTV ook wel ‘digitale crack’ genoemd. Want ze zijn verslavend.

related partner content for mobile comes here

En ze zijn een interessante tool voor een bedrijf dat ook tv-stations heeft: in het verlengde van tv-programma’s kunnen heel gemakkelijk games worden ontwikkeld.
Online games zijn natuurlijk ook interessant voor adverteerders. Denk aan ingame-advertising, een link naar de online shop van de adverteerder en allerlei merchandise die aan de games kan worden gekoppeld.

Tv en games smelten zo samen. Aan programma’s als The Real World en SpongeBob hangen al games die volop door de vaak jonge kijkers worden gespeeld. Al halen ze niet het aantal bezoekers van de tv-zenders zelf, ze zorgen voor een gestage inkomstenstroom.

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in