Overslaan en naar de inhoud gaan

Zware tijden voor Playboy-concern

De Amerikaanse man geeft door de afzwakkende economie minder geld uit aan bloot en daar heeft erotiekconcern Playboy Enterprises veel last…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitgever van het gelijknamige erotische mannenblad leed in het eerste kwartaal van dit jaar een verlies van 3,1 miljoen dollar, terwijl een jaar eerder nog een winst werd geboekt van 1,5 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

De omzet daalde met 8 procent naar 78,5 miljoen dollar. Playboy zag op zijn thuismarkt de Verenigde Staten de inkomsten flink teruglopen. Dat kwam door een gedaalde verkoop van het Playboy-magazine en lagere inkomsten uit het betaalkanaal. Ook op het internet liepen de zaken moeizamer. Dit kon slechts gedeeltelijk worden opgevangen door groei in het buitenland.

Daarnaast moest het bedrijf geld opzij zetten voor reorganisatiekosten en afvloeiingsregelingen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in