Overslaan en naar de inhoud gaan

Groter marktaandeel Superunie en AH

Inkooporganisatie Superunie en supermarktketen Albert Heijn hebben het afgelopen jaar hun marktaandelen zien groeiten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De supermarktconcerns Schuitema, de organisatie achter de C1000-winkels, en Super de Boer (voorheen Laurus) leverden in. Dat blijkt uit gegevens van marktonderzoeker Nielsen, opgetekend door het blad Foodpersonality.

related partner content for mobile comes here

Het marktaandeel van Albert Heijn steeg het afgelopen jaar van 27,5 procent in 2006 tot 29,5 procent. Inkooporganisatie Superunie had in 2007 als geheel een marktaandeel van 30 procent tegen 26,7 procent een jaar eerder. Superunie vertegenwoordigt onder meer vijftien winkelformules waaronder Jumbo, Nettorama en Dekamarkt.

Schuitema, dat tot voor kort een dochteronderneming van Ahold was, leverde 0,2 procentpunt in en kwam uit op een marktaandeel van 14,3 procent. Supermarktconcern Laurus, dat per 1 januari Super de Boer is gaan heten, daalde van 11,9 naar 7,3 procent. Het bedrijf exploiteert alleen nog de gelijknamige winkelformule.

De Duitse supermarktketens Aldi en Lidl geven geen scangegevens af, maar Foodpersonality heeft berekend dat zij afgelopen jaar marktaandelen hadden van respectievelijk 8,9 procent en 4 procent tegen 9,6 procent en 3,9 procent een jaar eerder. Koop-Consult sluit de rij met 4,4 procent, gelijk aan 2006 (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in