Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele bellers gesegmenteerd

36 procent van de Westeuropeanen behoort tot de groep Communicators.In Nederland is dat 42 procent. Zo zegt Forrester.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forrester segmenteerde de West-Europese mobiele consumentenmarkt op basis van frequentie en type mobiel gebruik. In het rapport Europe Mobile Technographics 2010 komt het onderzoeksbureau tot zes segmenten.

related partner content for mobile comes here

Forrester ondervroeg hiervoor 25.000 Europese volwassenen. Deze groep respondenten geeft volgens het bureau een goed beeld van de in totaal 131 miljoen West-Europese consumenten.

12 procent van de Europese mobiele bellers behoort tot de groep SuperConnecteds. In Nederland is dat 16 procent. Deze groep maakt tenminste 1 keer per week gebruik van mobiel internet.

De grootste groep is de Communicator. 36 procent van de Europeanen en 42 procent van de Nederlanders maakt wekelijks gebruik van sms, mms, instant messaging, en maandelijks 1 keer gebruik van e-mail op de mobiele telefoon.

Daarentegen behoort nog 10 procent van de Europeanen en 4 procent van de Nederlanders tot de groep Inactives: de groep die nog geen mobiele telefoon heeft.

De andere groepen op de Mobile Technographics ladder zijn Entertainers, Connectors en Talkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in