Mobiele bellers gesegmenteerd
Forrester segmenteerde de West-Europese mobiele consumentenmarkt op basis van frequentie en type mobiel gebruik. In het rapport Europe Mobile Technographics 2010 komt het onderzoeksbureau tot zes segmenten.
Forrester ondervroeg hiervoor 25.000 Europese volwassenen. Deze groep respondenten geeft volgens het bureau een goed beeld van de in totaal 131 miljoen West-Europese consumenten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta12 procent van de Europese mobiele bellers behoort tot de groep SuperConnecteds. In Nederland is dat 16 procent. Deze groep maakt tenminste 1 keer per week gebruik van mobiel internet.
De grootste groep is de Communicator. 36 procent van de Europeanen en 42 procent van de Nederlanders maakt wekelijks gebruik van sms, mms, instant messaging, en maandelijks 1 keer gebruik van e-mail op de mobiele telefoon.
Daarentegen behoort nog 10 procent van de Europeanen en 4 procent van de Nederlanders tot de groep Inactives: de groep die nog geen mobiele telefoon heeft.
De andere groepen op de Mobile Technographics ladder zijn Entertainers, Connectors en Talkers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid