Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken dringen steeds verder door in de film

Het is meer dan product placement. Het is rond de tafel gaan zitten met de filmproducent en kijken of er ergens een voordeel voor het merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Of het merk financiert de film gewoon helemaal. In een aardig verhaal over hoe marketeers de filmindustrie binnensluipen.

related partner content for mobile comes here

'steunt' bijvoorbeeld de korte, experimentele film. Die vervolgens weer via internet worden verspreid. 50 miljoen mensen zagen de door BMW gemaakte The Hire-, die wel weer door grote namen als John Frankenheimer en Ang Lee gemaakt werden.

Volvo deed iets soortgelijks met zijn opmerkelijke internetcommercials, die niet in de laatste plaats tot verrassing van de marketingafdeling zelf, vrij succesvol waren.
De eerste stappen van Volvo waren bijzonder, maar het huidige is al veel meer gewone reclame.

BMW zat ook niet alleen in een paar Bond-films, maar ook in een film over het leven van Luther. Dat speelt dus in 1517. Wat moet BMW daar?

Het antwoord dat BMW's voor de premiere een groot aantal auto's leverde, overtuigt niet. De sterren zitten dan wel in een BMW en het merk wordt wellicht geassocieerd met succes, maar er zijn betere keuzes denkbaar.
Voor alle duidelijkheid: BMW zit er niet in voor sales, maar om aan het merk te bouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in