Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen daalt weer flink

Het vertrouwen van de consument in de Nederlandse economie is in mei sterk afgenomen. De stevige daling komt na vier maanden van toenemend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zijn Nederlanders vooral somberder over de economische vooruitzichten voor de komende twaalf maanden. Maar het groeiend pessimisme heeft de bereidheid om aankopen te doen nauwelijks aangetast, aldus het CBS.

related partner content for mobile comes here

Het statistisch bureau tekent wel aan dat het vertrouwen nog altijd groter is dan aan het begin van het jaar. De index van het consumentenvertrouwen duikelde van min 16 in april naar min 22 in mei. Het oordeel over het economisch klimaat verslechterde tot min 17 van plus 7. Opvallend is dat er meer pessimisten waren dan optimisten. In de voorgaande drie maanden hadden de optimisten juist de overhand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in