Overslaan en naar de inhoud gaan

Effect van design meten

BNO, de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers, introduceert een meetinstrument voor de effecten van design; DesignEffect.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot voor kort waren de werkelijke effecten van design moeilijk hard te maken. Dat werd extra duidelijk in 2004, toen bij de Effies - ondanks de grote hoeveelheid inzendingen na de toevoeging van design als categorie -geen enkele prijs aan een designcase werd uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe meetinstrument DesignEffect moet daar verandering in brengen. Dit instrument, dat in opdracht van BNO door Blauw Research en Ruigrok Marktonderzoek & Communicatie werd ontwikkeld, maakt de merkeffecten van design inzichtelijk en meetbaar. Het onderzoeksmodel is met name bruikbaar voor opdrachtgevers die design bewust als instrument inzetten om (merk)waarden over te dragen. Zij kunnen met dit model het merkeffect van logo's, huisstijlen, brochures, verpakkingen of bijvoorbeeld websites laten meten. Met als resultaat een meer accountable designproces.

Op de website staat een sterk verkorte demoversie van het instrument, waarmee online de oude en nieuwe huisstijl van de BNO openbaar wordt getest. Bezoekers kunnen zelf hun mening invullen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in