Overslaan en naar de inhoud gaan

Cool Canny

Speciaal voor de introductie van de Cool Can, een bierblikje in de vorm van een fustje, liet Heineken de online game 'Keep the Can Cool?'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Speciaal voor de introductie van de Cool Can, een bierblikje in de vorm van een fustje, liet Heineken de online game ontwikkelen, met een hoofdrol voor het nieuwe character 'Canny'. Het spel verwijst naar de Atari-spellen in de jaren '80, een stijlperiode die op dit moment weer helemaal 'hot' is.

related partner content for mobile comes here

Canny moet een parcours met hindernissen afleggen, voordat hij in het park kan genieten van zijn gekoelde biertje. Hij kan namelijk aanvallen verwachten van temperatuurverhogers Streaming Stella, Foxy Fire en Evil Sunny. Gelukkig krijgt hij ook hulp van de Cool Brothers, die zijn biertje weer kunnen koelen. Het spel was op moment van schrijven nog niet te spelen, maar wordt wel al aangekondigd op de site van Heineken.

De campagne zelf haakt in bij de groeiende populariteit van online games bij 20- tot 35-jarigen. Canny speelt ook de hoofdrol in een televisiecommercial, verder is hij te zien in abri's en op vrachtauto's, in de Allerhande en op banners.

De Cool Can zelf ziet eruit als een bierfustje en heeft een duidelijke 'grip'. De kleurstelling is ook aangepast aan de aluminium fustkleur. Heineken introduceerde al eerder speciaal gevormde blikjes in de Verenigde Staten (in 1996, de markt verwachtte daar namelijk iets speciaals van een premiummerk), Frankrijk, Griekenland, Groot Brittannië en Hong Kong.

Om deze nieuwe vorm te krijgen, ontwikkelde Heineken een nieuwe methode: blow-forming, waarbij de buitenzijde van het metaal met kracht tegen een mal geblazen wordt. Hierdoor krijgt het blik zijn gewelfde vorm.

De Cool Can is vanaf begin mei verkrijgbaar bij een aantal grotere supermarkten. Uitsluitend gekoeld, want Heineken wil het drinken-uit-blik aantrekkelijker maken voor de consument-on-the-go. En dan kan Heineken ook iets meer rekenen voor het blikje, de adviesprijs is vastgesteld op 89 eurocent, of 5,35 euro voor een sixpack.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in