Overslaan en naar de inhoud gaan

Media kost geen geld

Heerlijk dat de zomer nu is aangebroken. Want iedereen is toch een stuk positiever. De meesten van ons hebben vanmorgen geen last van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar eigenlijk is het helemaal niet zo mooi. We kunnen ons als communicatie-industrie deze zomer helemaal niet permitteren! Niet als we met z’n allen traditioneel blijven denken. Er moet geld verdiend worden. En Q3 (de zomer) staat niet bekend om haar omzet en zeker niet om haar winstgevendheid. De zomer staat dus eigenlijk een beetje in de weg. Nu wordt alle druk op Q4 gelegd. Q4 moet het jaar goed gaan maken. Maar dat gaat niet gebeuren.

related partner content for mobile comes here

Q4 gaat dit jaar niet goed maken omdat reclame en media niet als investering worden gezien Niet door de adverteerder maar ook niet door de branche zelf. En als wij het al niet prediken, wie dan wel?

We zullen moeten veranderen. Media brengt beweging. Media zorgt voor sales. Media is interactie. Media is zowel korte als lange termijn. We moeten onze focus niet leggen op kosten maar op de verdiensten. Onze media-industrie maakt keurige kostencalculaties en kruisjesschema’s tot op de cent achter de komma. Maar nergens staat wat je gaat verkopen, of zelfs maar een verwachting!

Uitvoerig staat er wat een grp kost, maar het is geen enkele zekerheid voor resultaat. Wat dat betreft zullen bureaus en exploitanten de handen ineen moeten slaan. Niet voor niets is er een vlucht naar online media. Ook salesbudgetten staan niet onder druk. Die betalen zichzelf immers terug.
Een campagne kost een ton en het levert anderhalve ton op. Dit betekent; transparantie, focussen op resultaat, meten, vertrouwen en partnerschip.

Het is nu het moment om te pionieren en in gesprek te gaan met je bureau om uit te vinden wat goed werkt . Wat een goede investering is. Het maakt namelijk niet uit wat iets kost, als het maar meer oplevert dan het kost. Media kost geen geld als het goed georganiseerd wordt.

Deze zomer is het uitgelezen moment om dat uit te zoeken. Niks komkommertijd… gas geven als je concullega’s met vakantie gaan. Geniet van de zomer en de drukte!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in