Overslaan en naar de inhoud gaan

MassiveMusic vernieuwt muzikale identiteit UBS

Het muzikale logo is voor het eerst te horen in de nieuwe commercial.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

introduceert het nieuw muzikale logo als onderdeel van de wereldwijde rebranding.

related partner content for mobile comes here

werd gevraagd de muzieke identiteit van de Zwitserse bank op te frissen, zodat deze bij alle touch points als radio, televisie, online en telefonische diensten kan worden doorgevoerd.

‘In de opdracht van de klant stond nadrukkelijk: niet alleen maar piano’, vertelt Tommy Zee, creative director MassiveMusic. ‘En wat krijgen ze van ons? Precies, alleen maar piano. Maar niet zomaar één, namelijk de best klinkende en grootste piano ter wereld.’

Zee vervolgt: &;We wilden een oprecht en muzikaal moment creëren, van mensen voor mensen. Dus in plaats van een vrolijk riedeltje - zoals de meeste muzikale logo&;s van tegenwoordig - kozen we voor een eenvoudige, maar krachtige progressie van drie akkoorden. Deze vertellen samen het verhaal van UBS en passen heel goed bij hun visuele stijl.&;

Michiel Cremers, director of music & brands MassiveMusic voegt daaraan toe: ‘Veel internationale merken hebben zo veel contactpunten en produceren zo veel content, dat ze steeds meer geluid en muziek gaan gebruiken. Des te belangrijker worden duidelijke richtlijnen, die gebaseerd zijn op een muzikale identiteit.’

De wereldwijde rebranding van USB werd op 1 september gelanceerd.

De nieuwe UBS-commercial:

;s questions, with UBS (1)

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in