MassiveMusic vernieuwt muzikale identiteit UBS
UBS introduceert het nieuw muzikale logo als onderdeel van de wereldwijde rebranding.
MassiveMusic werd gevraagd de muzieke identiteit van de Zwitserse bank op te frissen, zodat deze bij alle touch points als radio, televisie, online en telefonische diensten kan worden doorgevoerd.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu‘In de opdracht van de klant stond nadrukkelijk: niet alleen maar piano’, vertelt Tommy Zee, creative director MassiveMusic. ‘En wat krijgen ze van ons? Precies, alleen maar piano. Maar niet zomaar één, namelijk de best klinkende en grootste piano ter wereld.’
UBS Sonic Branding – ‘Three Chords and The Truth’
Zee vervolgt: 'We wilden een oprecht en muzikaal moment creëren, van mensen voor mensen. Dus in plaats van een vrolijk riedeltje - zoals de meeste muzikale logo's van tegenwoordig - kozen we voor een eenvoudige, maar krachtige progressie van drie akkoorden. Deze vertellen samen het verhaal van UBS en passen heel goed bij hun visuele stijl.'
Michiel Cremers, director of music & brands MassiveMusic voegt daaraan toe: ‘Veel internationale merken hebben zo veel contactpunten en produceren zo veel content, dat ze steeds meer geluid en muziek gaan gebruiken. Des te belangrijker worden duidelijke richtlijnen, die gebaseerd zijn op een muzikale identiteit.’
De wereldwijde rebranding van USB werd op 1 september gelanceerd.
De nieuwe UBS-commercial:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid