Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea maakt design kussens van oude catalogi

Het woonmerk roept zijn Belgische fans op om hun oude catalogus mee te nemen naar de winkel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ontwikkelde de activatiecampagne.

related partner content for mobile comes here

Op 12 september kunnen Ikea-fans in alle Belgische filialen hun oude catalogus laten recyclen tot een kussen. Met wat overblijft van de 300 pagina’s tellende catalogus, vult het woonmerk de door de Belgische designer Charles Kaisin ontworpen kussensloop KÜSS.

Kaisin nam het recyclethema mee in zijn uiteindelijke ontwerp: ‘Ik liet mij inspireren door het cellulose-molecuul, de natuurlijke structuur van papierpulp. Die heb ik gestyled en herhaald tot er een visuele structuur overbleef.’

Wanneer Belgische Ikea-fans massaal besluiten op te dagen, kan dat Ikea wel eens miljoenen kussentjes kosten. In België worden namelijk jaarlijks ruim 4,8 miljoen catalogi verspreid.

Credits
Client: IKEA
Agency: DDB Brussels
Client contact: Miguel Aguza, Peter Jongert
Creative Director: Odin Saillé, Peter Ampe
Art Director: Antoinette Ribas
Copy: Gregory Ginterdaele
Account team: Francis Lippens, Kaat De Brandt, Astrid De Paep
Strategic team: Dominique Poncin, Maarten Van Daele
Graphic Designer: Charles Kaisin
Studio: Coraline Barbé
Agency producer: Brigitte Verduyckt
Production: Who Killed Joe
Activation: Escape Event
Production: Gutenberg Networks

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in