Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer heeft weinig inzicht in effectiviteit contentmarketing

Veel bedrijven weten niet hoe goede content eruit ziet en meten de resultaten van hun inspanningen nauwelijks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel contentmarketing onverminderd populair is, houden maar weinig bedrijven zich op een effectieve manier hiermee bezig. Die conclusie staat te lezen in de eerste editie van het Contentonderzoek, uitgevoerd door Content Corp.

related partner content for mobile comes here

Slechts 36% van de ondervraagde bedrijven heeft contentdoelstellingen die ook daadwerkelijk worden gemeten. Iets meer dan 40% van de bedrijven heeft een contentstrategie. Toch is een meerderheid van de respondenten tevreden over de resultaten van hun contentinspanningen. &;Tevredenheid en effectiviteit hebben dus een minimale relatie met elkaar&;, zo stelt het onderzoek.

Bedrijven willen in 2016 méér content gaan maken. Dat willen ze doen met hetzelfde budget. Tegelijk zegt 65% van de respondenten dat zij het maken van goede content als grootste uitdaging zien. Bij het beoordelen van de kwaliteit van content, kijken ze echter vooral naar &;inhoudelijke correctheid&; en veel minder naar andere kwaliteitscriteria. Zo maakt sechts 34% van de respondenten gebruik van een eindredacteur.

Het lijkt belangrijker te zijn dát er content is, dan dat helder is wát die content doet. Daarbij wordt de tijd die nodig is voor het vervaardigen van content ernstig onderschat. 34% van de respondenten zegt meerdere keren per week (maar niet elke dag) content te publiceren. Dit terwijl ze zeggen dat de productie van die content 2 tot 4 uur zou duren en de redacties waarover deze bedrijven beschikken uit maximaal drie personen bestaan.

In theorie zou de contentproductie dan veel hoger moeten zijn. Volgens het onderzoek zijn bedrijven dan ook òf veel tijd kwijt aan omslachtige processen óf de creatie van content kost ze in werkelijkheid veel meer tijd dan ze denken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in