Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Marketeers verblind door glamour van reclame’

Marketeers laten zich te zeer verblinden door de glamour van reclame en moeten meer sales-driven zijn. Deze kritiek komt van Peter van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van Campen doet zijn uitspraken vandaag in Adformatie. Door de interne reorganisatie van de bedrijfstop bij Heineken promoveert hij per september tot directeur Group Commerce en lid van de executive committee. De topman is onder meer verantwoordelijk voor een 'scherp' personeelsbeleid op het gebied van marketing en sales.

related partner content for mobile comes here

Van Campen is uiterst kritisch over marketeers die zich te weinig gelegen laten liggen aan verkoopdoelstellingen. 'Veel marketeers richten zich teveel op reclame. Er hangt teveel glamour rond marketing. Leuk, zo'n filmpje in Californië, maar men realiseert zich onvoldoende dat het profitable sales moet genereren. Reclame laat een afname van effect zien. Het moet meer geïntegreerd worden in outlet-communicatie. Dat is misschien niet zo chique om intern mee te scoren, maar het is minstens zo belangrijk.'

De invloed van de tradionele marketeer neemt volgens Van Campen zienderogen af. 'Daarom is trade marketing momenteel ook zo in opkomst. Het is mijn sterke overtuiging dat marketeers sales-ervaring moeten hebben. Hier in Nederland zijn marketeers te weinig ondernemend. Ze benadrukken problemen en gaan niet tot actie over. Dat is het denken waar de traditionele marketeer in vastzit.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in