‘Marketeers verblind door glamour van reclame’
Van Campen doet zijn uitspraken vandaag in Adformatie. Door de interne reorganisatie van de bedrijfstop bij Heineken promoveert hij per september tot directeur Group Commerce en lid van de executive committee. De topman is onder meer verantwoordelijk voor een 'scherp' personeelsbeleid op het gebied van marketing en sales.
Van Campen is uiterst kritisch over marketeers die zich te weinig gelegen laten liggen aan verkoopdoelstellingen. 'Veel marketeers richten zich teveel op reclame. Er hangt teveel glamour rond marketing. Leuk, zo'n filmpje in Californië, maar men realiseert zich onvoldoende dat het profitable sales moet genereren. Reclame laat een afname van effect zien. Het moet meer geïntegreerd worden in outlet-communicatie. Dat is misschien niet zo chique om intern mee te scoren, maar het is minstens zo belangrijk.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe invloed van de tradionele marketeer neemt volgens Van Campen zienderogen af. 'Daarom is trade marketing momenteel ook zo in opkomst. Het is mijn sterke overtuiging dat marketeers sales-ervaring moeten hebben. Hier in Nederland zijn marketeers te weinig ondernemend. Ze benadrukken problemen en gaan niet tot actie over. Dat is het denken waar de traditionele marketeer in vastzit.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid