Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe de bovenkamer werkt

Neurowetenschappers hebben de afgelopen tien jaar langzaam maar zeker een paar ‘geheimen’ weten te ontsluieren over hoe het menselijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel van wat er is ‘ontdekt’ wisten we al: dat emotie een grote rol speelt bij het reageren op stimuli en het nemen van besluiten. En dat een product de beste kans op succes in de markt heeft als consumenten de begeleidende advertentie leuk vinden. Belangrijker nieuws is de ontdekking dat een aanzienlijk deel van onze mentale activiteiten zich afspeelt op on(der)bewust niveau. Nu weet een beetje marketeer natuurlijk best dat consumenten tamelijk vastomlijnde, en tegelijk ook sterk individueel bepaalde beelden hebben van merken, en dat ze zich van die beelden amper bewust zijn. Maar dat meer dan 90 procent van wat zich in ons hoofd afspeelt onder de oppervlakte zit, dat is toch tamelijk opzienbarend en stemt tot nadenken. Zo blijkt bijvoorbeeld dat bij marktonderzoek de respondenten vaak wel proberen rationele antwoorden te geven, maar daar simpelweg niet in slagen omdat ze niet bij de benodigde informatie kunnen. De vragen gaan dan over zaken die zich onder de deksel van het bewuste bevinden.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in