Overslaan en naar de inhoud gaan

VNU overweegt nieuwe naam

De overname van IMS Health kan wel eens het einde inluiden van de 41 jaar oude naam VNU, Verenigde Nederlandse Uitgeversbedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marketing- en informatieconcern overweegt een naamswijziging nu het zijn uitgeversverleden nog verder achter zich laat en over sterke merken als ACNielsen, Nielsen Media Research en IMS beschikt.

related partner content for mobile comes here

Een besluit daarover is pas in het eerste kwartaal van 2006 te verwachten, zo blijkt uit documenten die VNU bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC heeft ingediend. VNU verwacht dan de 5,8 miljard euro kostende overname van IMS Health af te ronden.

De naam VNU bestaat sinds 1964 en stond oorspronkelijk voor “Verenigde Nederlandse Uitgeversbedrijven”?. De afgelopen jaren is het bedrijf door enkele overnames en het afstoten van belangrijke Nederlandse uitgeefactiviteiten steeds meer een Amerikaanse onderneming geworden. In de VS is VNU vooral bekend door ACNielsen, dat tal van branches - van supermarkten tot filmindustrie - informatie levert over consumentengedrag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in