Ronald McDonald: “ambassador of fun and fitness”?
Fastfoodgigant McDonald’s is een nieuwe, wereldwijde campagne gestart, met een nieuwe outfit voor ambassadeur Ronald McDonald. Tv-kijkers…
In tv-commercials heeft Ronald McDonald zijn clownspak omgeruild voor een trainingspak, en spoort hij kinderen aan van de bank te komen om te gaan voetballen, fietsen of snowboarden.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De campagne is inzet van de strijd tegen de negatieve beeldvorming omtrent het voedsel dat McDonald’s verkoopt. Voedsel dat in verband wordt gebracht met de obesitas-epidemie.
Vacatures
Contentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusVolgens McDonald’s, dat tegenwoordig ook salades en fruit verkoopt, is die beeldvorming onjuist. Het bedrijf gaf Ronald McDonald daarom een makeover; hij is nu “a global ambassador of fun, fitness and children’s well-being”?.
Bron: Media Guardian
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid