Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat elke marketeer moet weten over Lush

Kent u ze: "Lush"? Lush heeft 320 winkels, omzet $100 miljoen in 35 landen, met een geplande verdriedubbeling van de omzet in 2008. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Britse merk doet zijn klanten regelmatig pijn, ben je net fan van die lekkere shampoo, wordt deze uit het assortiment gehaald. Een derde van het assortiment wordt elk jaar geschrapt en vervangen door andere artikelen.

related partner content for mobile comes here

Deze maand een leuk stuk in over de marketingstrategie van het cosmeticamerk. Bij Lush is de drang naar verandering erg groot. "We reserve the right to make mistakes," zegt CEO Constantine. "I believe that's a great privilege".

Hoe speelt Lush het spel van vernieuwing? , waarop tienduizenden "Lushies" hun mening geven over die veranderingen. CEO Constatine: "You don't have to wait until the next focus meeting; I can ask them a question, and they'll respond immediately," "We're far more challenged by our customers than we ever are by our competitors."
De baas is dagelijks te vinden op de forums en gaat regelmatigs discussie aan met zijn klanten.

Wat is het leven toch eenvoudig en wat kunnen veel marketeers daar veel van leren. Echt een merk van de 21e eeuw: constant aan het veranderen, kwetsbaar naar haar klanten en volop in discussie met die klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in