Blend opent guerrillastores
De store start in Rotterdam om na zestig dagen te verhuizen naar Den Haag, verder te gaan in Arnhem en vervolgens ook daar weer na twee maanden te vertrekken, naar Amsterdam.
Bladeigenaren Jurriaan Bakker en Edo van den Hoed zien de stores als een goede vervanger voor een reclamecampagne. In korte tijd moeten ze vier keer opnieuw een nieuwe winkel openen, aangekleed door lokale kunstenaars en designers. De winkel is het vehikel van het blad, dat staat voor de undergroundmerken en -onderwerpen, gemixt met chique en high fashioned merken en onderwerpen. ‘Wij willen de underground toegankelijk maken voor een groot publiek en toegankelijke onderwerpen vanuit een minder gangbare invalshoek beschrijven', vertelt hoofdredacteur Jurriaan Bakker van Blend.
Het idee is niet nieuw, maar vooral bekend in het buitenland, in steden als New York en Berlijn. Grote merken als Nike en de Amerikaanse retailer Target varen wel bij wat zij de pop-upstores noemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid