Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers; het is vijf voor twaalf!

De huidige turbulente economische periode dwingt ons om een kritische houding aan te nemen tegenover datgene dat we aan het doen zijn.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De huidige turbulente economische periode dwingt ons om een kritische houding aan te nemen tegenover datgene dat we aan het doen zijn. Het vergroten van accountability is essentieel. We moeten wel, want directies worden (logischerwijs) kritischer en willen weten in hoeverre marketing bijdraagt aan het totale bedrijfsresultaat. Voor niets gaat tenslotte de zon op …

related partner content for mobile comes here

Laten we eens terug gaan naar de basis; het creëren van toegevoegde waarde. Er is op dit moment krapte op de markt, dus we strijden allemaal om dezelfde klant. Marketingmanagers smeden de mooiste plannen vanachter bureaus en gaan dan vaak direct aan de slag. In deze tijd is dat niet meer voldoende, marketeers moeten zich als strategische partner in de organisatie positioneren waarbij de in te zetten activiteiten aantoonbaar resultaat opleveren. Dat vraagt om meer dan enkel theoretische marketingkennis en mooie middelen.

Daarnaast dient de succesvolle marketeer organisatietalent te bezitten, een ‘netwerkneus’ te hebben en in staat te zijn woorden om te zetten in daden. Marketing is dan ook de ‘smeerolie’ van de organisatie. Uiteindelijk zijn alle afdelingen binnen de organisatie bezig met hetzelfde doel; klantbelang, winst en continuïteit van de organisatie. Marketing kan ook pas dan definitief op de kaart worden gezet als er een plaats aan de directietafel vrij is. Op het moment dat je als marketeer meedenkt met je organisatie en slimme innovaties toepast (die ook resultaten opleveren) zit je goed.

Tijdens de selectie van de Marketeer of the Year bleek dat het aan marketingtalent niet schort in Nederland, echter die pragmatische strateeg, die een aantoonbare bijdrage levert aan het resultaat van een onderneming, is nog steeds schaars goed. Voldoende uitdaging dus nog voor de toekomst!

Monica van der Meeren, Areamanager bij USG Capacity

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in