Overslaan en naar de inhoud gaan

MARCOM Editor's Pick: 'Je geserviced voelen...'

Roderick Mirande, redacteur Adformatie, maakt zijn keuze uit het aanbod van sprekers op Marcom14: Pieter Zwart, oprichter en ceo van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Roderick Mirande, redacteur Adformatie, maakt haar keuze uit het aanbod van sprekers op Marcom:

related partner content for mobile comes here

‘Ons soort mensen, het marcom-type. Alles gewend. We weten alles een jaar (of twee) eerder. Moeten aardig blijven tegen die laggard van een oom, die op die familiereünie de app laat zien die wij al (hoe lang geleden?) van onze smartphone hebben afgegooid. We zijn nu al Google Glass-moe, terwijl we er misschien nooit eentje hebben opgehad. Duh. Voor ons is het enge van producten online bestellen er al lang af. Toch?’

Ja. Natuurlijk. Maar.

‘Toch merk ik bij mezelf dat ik meer zekerheid zoek bij online bestellen. Een onbekende internetwinkel is niet alleen een onbekende winkel, maar ook een internetwinkel. En stél nou dat het fout gaat? Mijn bestelling komt niet aan. Is beschadigd. Past niet. Is de verkeerde kleur. Dan moet er teruggestuurd worden. En wie gaat dat betalen? En wanneer krijg ik mijn geld terug? En krijg ik mijn geld überhaupt nog terug?

Laatst wilde ik een boek retourneren bij Bol.com, voor de allereerste keer in mijn webwinkelcarriere. Het ging maar om 12,50 euro, dus grote schade kon er niet geleden worden, maar toen ik merkte hoe makkelijk Bol.com mij dat maakte, was ik blij als een kind.

Het vertrouwen in Bol.com is een resultante van jarenlange consistente reclamedruk (*bo- bo- booo-*), én het feit dat dat vertrouwen nooit beschaamd is. Van Coolblue had ik maar amper gehoord toen ik daar voor het eerst iets ging bestellen. Toch greep die webwinkel me meteen op een aangename manier bij de lurven. Door een goede interface, een prettige tone of voice en een hele leuke manier van op de hoogte houden van de bestelling: mét korte uitlegfilmpjes. Hoe doen ze dat? Daar zou ik wel eens wat meer over te weten willen komen. Daarom bezoek ik op Marcom de keynote van Pieter Zwart, oprichter en ceo van Coolblue.’

Laatste dag om je gratis aan te melden!
Nieuwsgierig naar de sprekers en het programma van . Met meer dan 100 sprekers en 12.500 m2 aan informatie, inspiratie en netwerkmogelijkheden is Marcom dé playground for professionals. Alles wat je moet weten op jouw vakgebied in twee dagen op één locatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in