Overslaan en naar de inhoud gaan

Managers zien e-mail als belangrijkste informatiebron

Nederlandse managers gebruiken voornamelijk e-mail voor het zoeken naar relevante informatie. Met 85 procent is dit het hoogste percentage…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf, een aanbieder van zakelijke technologiediensten, keek voor dit onderzoek naar de zakelijke impact van grote hoeveelheden data.

related partner content for mobile comes here

Nederlanders blijken er wat andere gewoonten op na te houden dan hun internationale collega’s. Managers hier kiezen met name voor veilige opslag. Slechts acht procent van de Nederlandse managers slaat data op de desktop op, terwijl nog 44 procent van de Fransen en Italianen dit doet. De grootste hoeveelheid van de Nederlanders (65 procent) slaat data op de server op en twaalf procent gebruikt cloud gebaseerde opslag.

Toch geven Nederlandse managers aan dat er wel een aantal zaken verbeterd kan worden. 54 procent zegt dat ze sneller toegang willen tot data en vijftig procent meent dat het trainen van medewerkers kan helpen om effectiever met datastromen om te gaan. Dit is nodig omdat 42 procent van de managers zegt de benodigde informatie niet te kunnen vinden.

38 procent geeft aan dat zij veel data opzoeken in klantdatabases. Slechts vier procent – het laagste percentage wereldwijd – zoekt in social media news feeds.

Investeren in beveiliging

Ook is managers gevraagd waar ze het komende jaar in gaan investeren. Het hoogste percentage (73 procent) geeft aan in beveiliging te willen investeren. Daarnaast staan CRM (38 procent), mobility (35 procent), digital collaboration (31 procent) en financiële systemen (31 procent) hoog op het verlanglijstje. Vijftig procent geeft aan dat ze de komende periode wil gaan investeren in cloud computing/SaaS.

‘Veel organisaties gaan nog steeds niet goed om met de steeds grotere omvang van hun opgeslagen data en het omzetten hiervan naar informatie’, zegt Erik Lamers, business development & marketing director bij Avanade Nederland. ‘Toch doen Nederlanders het op het gebied van het toegankelijk maken van data al redelijk goed ten opzichte van andere landen. Echter, de kans zit hem in het bieden van oplossingen waardoor data informatie wordt en het bedrijf in staat is zinvol interne informatie te koppelen aan externe informatie, bijvoorbeeld afkomstig vanuit social media’.

Het onderzoek is in augustus 2010 uitgevoerd door Kelton Research, een onafhankelijke onderzoekorganisatie. Er deden 543 managers, IT-beslissers en afdelingshoofden van toporganisaties in 17 landen – verdeeld over Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific – mee aan het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in