Top of Flop: Kinect vs Nintendo
Nintendo ontketende een paar jaar geleden een revolutie in de gaming-industrie met de Wii.
Microsoft introduceerde in december 2010 de Kinect, een bewegingssensor voor de Xbox 360 dat lichaamsbewegingen registreert.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe Kinect is erin geslaagd snel een behoorlijke naamsbekendheid te verwerven. De stevige campagne rond Sinterklaas en Kerst heeft wat zeker z’n vruchten afgeworpen. Het product is ook voldoende interessant en geloofwaardig. Dit gaat in grotere mate op voor consumenten die op dit moment al een Xbox 360 hebben. Consumenten die nu al een Wii bezitten, zijn het minst geïnteresseerd.
Consumenten die niet geïnteresseerd zijn, hebben vaak fundamentele bezwaren tegen deze manier van gamen. Ze willen juist niet zelf bewegen en zijn niet enthousiast over de precisie en snelheid van besturing.
De aankoopintentie (zonder prijs) is behoorlijk hoog. Bijna de helft van de huidige Xbox 360 gebruikers geeft aan te overwegen dit product te kopen en ongeveer één op de acht van de totale groep gamers verwacht dit te zullen doen. Dat zijn veelbelovende scores.
Maar als de prijs erbij wordt geven, haakt vrijwel iedereen af. De belangrijkste reden hiervoor is het bewezen alternatief, de Wii. Veel consumenten geven aan toch eerder een Wii te zullen aanschaffen omdat ze daar al goede ervaringen mee hebben en omdat daar al veel meer games voor beschikbaar zijn.
Conclusie
De Xbox Kinect is een goeie relevante toevoeging aan het gaming-landschap maar veel consumenten aarzelen om het aan te schaffen. Vooralsnog lijkt de Wii een sterkere positie te hebben. De Kinect zal zich moeten bewijzen en via enthousiaste eerste gebruikers een plaats verwerven.
Ook de vergroting van het spelaanbod is belangrijk om een echte concurrent van de Wii te worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid